Povratak korijenima ili SP u nogometu 2010

Nogomet i ja smo se razišli kao stari ljubavni par koji je nakon godina i godina veze otkrio da nema više gotovo ništa zajedničko. Nije to bio jedan od onih bijesnih prekida u kojima je netko nekoga prevario i zabio mu nož u leđa, nije bilo ni blizu tome, bio je to tužan raskid veze u kojoj je strast u potpunosti isparila. A nije da je nije bilo!

Nekoć davno pobožno se pratila talijanska liga, gledali se derbiji Primere, tratili se sati uz Peticu, a ja i moj stari nismo propustili jednu utakmicu Lige prvaka srijedom navečer, on umoran i iscrpljen ležeći na kauču, ja sjedeći, sav napet i nabrijan, u dnu njegovih nogu.
Nogomet je bio više od blesave igre u kojoj 22 kretena trče za loptom po igralištu, kako ga je zvala ženska fronta u našoj kući, nogomet je bio veznik koji je povezivao ne samo mene i mog tatu već brojne ljude diljem svijeta. Ta veza između mene i ostatka nogometnih fanatika prekinuta je prije par godina, a ja uopće nisam skužio kako se to dogodilo.

Nema veze, otkrili su se novi sportovi poput footballa i baseballa, a NBA je opet preuzeo primat u mom panteonu sportske kulture. No, kako vrijeme prolazi nogomet mi izgleda sve privlačniji i privlačniji. Kao kad sretnete bivšu curu na cesti i skužite kako je izgubila par kila i izgleda bolje nego ikad i istovremeno zaboravite kako većinu vremena jedno drugom niste imali što za reći. Tko zna, možda smo se stvarno promijenili. Možda je stvarno vrijeme da probamo opet.

Svjetsko prvenstvo u nogometu pokazat će je li tome tako. Od Amerike ’94* do danas propustio sam možda sedam – osam tekmi SP-a, pa predmnijevam kako se ta stavka neće promijeniti, sviđalo se to gospođi Frančeski ili ne. No, za razliku od proteklih godina na feštu baluna dolazim potpuno nespreman, bez ikakvih očekivanja.

*Italije se sjećam samo kroz debelu maglu djetinjstva. Nemojte me kriviti, ipak sam imao samo 6 godina. Štrumpfovi, Blufonci i Bipsići bili su važiji od nogometa.

Za početak, naši se toćaju kod kuće. Hrvatska repka je uz Hajduk jedina nogometna momčad koju još uvijek pratim i o kojoj nekog vraga znam, pa sam njihov izostanak doživio kao pravu kataklizmu, baš kao i svaki drugi Hrvat. Okej, nisu potekle suze kao kad nas je Srbija u Maksimiru izbacila s Europskog, ali nije mi bilo lako. Ograničio sam se na buljenje u prazno, stiskanje šake i klimanje glavom. To vam se zove odrastanje.

Samim tim neću se praviti pametan, bacati prognoze, sipati mudrosti, kritizirati taktike i izbor igrača. Suzdržat ću se, obećavam. Navijat ću za Holandiju, za koju navijam na svakom prvenstvu, zbog obiteljskih veza, prekrasnih dresova i sjajnih igrača, te za Obalu Bjelokosti koja me osvojila na prošlom prvenstvu razigranim potezima i poetičnom igrom. No, da budem savršeno iskren, o njihovim šansama znam samo iz druge ruke.

Ovo prvenstvo za mene prije svega predstavlja svečanost s kojom se samo Olimpijada može mjeriti, događaj koji ujedinjuje ljude različitih rasa i svjetonazora u ljubavi prema nečem tako trivijalnom kao što je guranje lopte po travi. Ovakvi događaji, koliko god ih trezveni ljudi koji preziru sport omalovažavali, uvijek mi daju nadu u čovječanstvo. Ovo prvenstvo za mene će ujedno biti i povratak korijenima, vratit će mi uspomene na prošle dane, na protraćena ljeta i sve one ljude s kojima me povezivao samo i jedino nogomet. Na kraju, ono će mi pružiti uvid u budućnost. Možda me Messi, Kaka, Ronaldo i Rooney uvjere kako zaslužuju moju potpunu pozornost, a ne samo povremeni pogled za vrijeme najvažnijih utakmica. Ovo će prvenstvo otkriti isplati li se našoj vezi, toj nogometnoj vezi koju osjećaju milijarde ljudi, dati novu priliku ili je stvarno čarolija nestala.

Označeno

Čujte i počujte

