Eulogija za Chicago Bullse

Osjećam se kao da mi je netko provalio u stan i ukrao mi sve što sam stekao krvavim radom. Iracionalne su te strelice frustracije koje osjećam u trbuhu, no nije li svaki veliki i stresni osjećaj iracionalan? Teško je racionalno razmišljati kada ste glupan koji je svjesno odlučio uliti ogromnu količinu osjećaja u stvar koju ne može kontrolirati, u košarkašku momčad udaljenu tisućama kilometara, u entitet s kojim niste izgradili poveznicu kroz pripadanje fizičkoj zajednici kao gomile meni sličnih ljudi u Americi, već je ta poveznica plod potpuno suprotnog pravca, plod kulturalne usamljenosti liječene neprospavanim noćima provedenim buljeći u ekran.

Chicago Bullsi su važan dio mog svjesnog života već 18 godina, nesvjesnog, odnosno neuobličenog još i duže. Njihovi trijumfi obilježili su najranije dane moje adolescencije, dane u kojima čovjek, sav nezgrapan i neshvaćen i usamljen, izgrađuje prisne odnose s ljudima koje ne poznaje, s idolima i herojima koji ga razumiju iako ga nikad nisu upoznali, s muzičarima, filmašima, sportašima… Spona između mene i Bullsa, stvorena u procesu odrastanja, ostala je čvrsta kroz sljedećih 14 godina, provedenih većinom u ubijanju i demistificiranju svojih idola. Pojedince sam prestao obožavati, kolektiv  nisam.

Chicago Bullsi će mi sljedećeg tjedna priuštiti četrnaesto razočarenje u četrnaest godina. Najgorče do sada. Premda sam iracionalan do krajnjih granica kada gledam košarku nisam debil, i jasno mi je kolike su bile šanse ekipa predvođenih Artestom, Curryem, Chandlerom, Brandom, Heinrichom i Dengom  za osvajanje naslova. Ove sezone se sve poklopilo. Šansa, realistična šansa, šansa od tridesetak posto je postojala. Bila je stvarna, realna, opipljiva, veća nego lani. Istopila se kao led na suncu. Umjesto da se bore za osvajanje Istočne konferencije kontra ubojitog Heata, ili čak za NBA titulu, Chicago Bullsi će postati treća prvorangirana ekipa u povijesti playoffa koja je ispala od osmorangirane momčadi otkako se prva runda igra na četiri dobivene.

Prvo je Derricku otišlo koljeno, onda se Noah ozlijedio, da bi na kraju i suci greškama ubili Bullse*. Bullsi će ispasti od prosječne momčadi koju bi dobili 4 – 0 ili 4 – 1 da nisu izgubili dva najbolja igrača, igrača koji predstavljaju srce i muda ove ekipe. Nakon 14 godina gutanja poraza ovo je trebala biti godina naplate. Ništa od toga. Orobljen sam. Orobljeni su i ljubitelji košarke koji u nastavku plejofa neće gledati ekipu koja igra lijepu, momčadsku, nesebičnu košarku, ekipu predvođenu jednim od najtalentiranijih igrača lige, ekipu koja  posjeduje radnički i ratnički mentalitet.

*Možda pretjerujem, možda sam iracionalan, ali sudačke greške su direktno odgovorne za poraz Bullsa u četvrtoj utakmici. 50 sekundi prije kraja Spencer Hawes je s obje ruke udario Carlosa Boozera prvo po ruci a onda i po glavi pri ulasku na koš da bi na drugoj strani dodijelili mlitavi faul Sixersima, unatoč tome što je njihov igrač pokušao izbjeći kontakt s Korverom koji je mirno čekao faul u napadu. Umjesto 82 – 82 rezultat je bio 84 – 80 za Sixerse i taj je moment prelomio utakmicu.

U ovom gorkom finišu Bullsi su me doveli do ruba suza, ne tužnih suza, ne suza radosnica, već suza koje kreću zbog ponosa. U trenutku kada se šepavi, izubijani Noah vratio na teren, zabio skok šut s krila, i onda othramao natrag u obranu, vukući se poput ranjene životinje u dubokom snijegu, ispaljujući one svoje debilne revolvere s grimasom boli na licu nisam si mogao pomoći. Volim Bullse. Volim OVE Bullse. Zato me boli što pišem eulogiju za ovu sezonu, neopisivo me boli, iracionalno me boli. Ali pišem je s nadom u uskrsnuće. Sljedeća godina je naša godina. Samo da nas Maye ne zaustave.

Sjeban sam. Ovo je fejs. To je sve.

Označeno ,

5 thoughts on “Eulogija za Chicago Bullse

  1. tonći kaže:

    a bit će bolje dogodine,
    znamo svi da bi 76ersi bili pometeni od strane bullsa da su svi zdravi.
    žao mi je jedino što na istoku više ne vidim momčad koja može parirati miamiju,pa sam žalostan.nadam se da će ih netko sa zapada zaustaviti u finalu.
    želio bih čuti tvoje mišljenje tko između oklahome,spursa i lakersa imao najviše šansi protiv miamija u finalu.(budimo realni,sigurno će biti u finalu)

  2. […] pišem matematiku. Zbog Bullsa, da. Ništa ne mogu reći bolje od kolege Frančeskog koji je uzeo riječ iz mojih usta. Čitajte. Share this:TwitterFacebookSviđa ti se?Sviđa mi seBudi prvi kome se sviđa ovaj post. […]

  3. Corto kaže:

    Vratit ce se nasi Bullsi jaci iduce godine i jebat sve u bulju, napokon ekipa koja ima muda da stane na teren i kaze ok da vidim tvoj Kung Fu, moj je jaci…Razbili bi Heat da su kompletni…
    Pozdrav

  4. M. kaže:

    Bullsi nisu dobra napadačka momčad. Sve se svodi na Rose-ovu probojnost i brzinu. Kad njega nema… Čak i s njim ne bi prošli Miami jer ništa nisu napredovali od prošle godine kad su protiv njih bili prilično jalovi. Super je obrana ali za osvojiti naslov treba više od jedne opcije u napadu. Npr. Boozer je bio puno bolji u Utahu jer četvorka igra onoliko dobro koliko je play razigrava. Korver samo trči okolo ono malo minuta šta dobije i nada se da će ga njegov čuvar zaboraviti, a tip može biti ubojit kao Ray Allen sa trice da nacrtaju par akcija za njega.
    Nemam ništa protiv Bullsa, samo ne volim momčadi koje igraju na način brže/više/jače bez imalo (trenerske) mašte u napadu. Dakle ne volim Miami, pa čak ni simpatični Thunder, a ni ove Knickse (za koje inače oduvijek navijam). Spurse zato uživam gledati. Savršeni stroj. Finale Spursi – Miami. Sudar svjetova. Na istoku bi jedino Boston mogao zaustaviti Miami (ne bih se kladio, ali ću navijati).

Čujte i počujte

